Збільшити розмір шрифту

08.02.2022

Головна | Новини

Детальніше про електронну взаємодію інформаційних систем Міністерства юстиції України та Державної податкової служби України під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

Нагадуємо, що механізм інформаційної взаємодії та загальні правила подання суб'єктами державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (у тому числі нотаріусами та особами, уповноваженими на прийняття та видачу документів) запитів щодо проведення підтвердження відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, а також надання Державною податковою службою України відповідей на такі запити, врегульовано Порядком електронної взаємодії інформаційних систем Міністерства юстиції України та Державної податкової служби України щодо підтвердження відомостей про фізичну особу під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (далі – Порядок), який затверджений спільним наказом Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України від 31.01.2022 № 280/5/41. 

Даний Порядок було розроблено з метою удосконалення механізмів ідентифікації фізичних осіб під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Порядком передбачено, що інформаційна взаємодія здійснюється безоплатно виключно в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку з дотриманням вимог законів України «Про захист персональних даних», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Державне підприємство «Національні інформаційні системи», яке є адміністратором Державного реєстру прав, забезпечує за допомогою Державного реєстру прав передачу до Державної податкової служби України відповідних запитів, сформованих суб'єктами державної реєстрації, нотаріусами та особами, уповноваженими на прийняття та видачу документів (далі - суб’єкти подання запиту).

Державна податкова служба України забезпечує перевірку даних та передачу відповідей на запити суб’єктів подання запиту через адміністратора Державного реєстру прав - державне підприємство «Національні інформаційні системи».

Перелік відомостей, структура та формат даних, що передаються та приймаються в рамках інформаційної взаємодії, строки їх передачі, процедури взаємодії інформаційних систем визначаються Міністерством юстиції України та Державною податковою службою України та оформлюються договорами про інформаційну взаємодію. Відповідні договори укладаються згідно з  Порядком організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 357, або окремими протоколами, підготовленими відповідно до цього Порядку.

 У разі виникнення обставин, що унеможливлюють виконання положень цього Порядку, адміністратори обміну інформацією зобов’язані інформувати про це один одного протягом двох робочих днів, що настають за днем виникнення таких обставин.

Під час автоматизованого обміну інформацією адміністратори обміну інформацією упроваджують організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації з обмеженим доступом, що передається.

 Інформація, що передається, обробляється з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та використовується суб’єктами подання запиту виключно з метою реалізації ними повноважень, передбачених законодавством, і не може бути передана третій стороні, якщо інше не передбачено законом.