Збільшити розмір шрифту

10.03.2022

Головна | Новини

Про спрощення державної реєстрації юридичних осіб, ФОП та громадських формувань, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та пристосування до умов воєнного стану

Про прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року № 209  «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164».
 
Основною ціллю Постанови, яка набрала чинності з 6 березня 2022 року та діятиме до дня припинення чи скасування воєнного стану, є спрощення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та пристосування до умов воєнного стану.
 
Виділимо основні норми Постанови:
- державна реєстрація буде проводитись виключно державними реєстраторами та посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів, включеними до затвердженого Міністерством юстиції переліку державних реєстраторів та посадових осіб, яким в умовах воєнного стану надається доступ до відповідних реєстрів. Важливим моментом є те, що даний перелік може передбачати певні обмеження (умови) проведення (прийняття) реєстраційних дій (рішень про державну реєстрацію прав);
- посадові особи, включені до переліку, матимуть право проводити реєстраційні дії щодо фізичних осіб – підприємців, усіх видів юридичних осіб та громадських формувань, а також приймати рішення про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;
- проведення державної реєстрації незалежно від місцезнаходження нерухомого майна, місцезнаходження юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців чи громадських формувань, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;
- невідкладність проведення державної реєстрації (після отримання у повному обсязі належних документів для державної реєстрації);
- полегшена процедура подачі документів для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
- спрощений порядок повідомлення заявника про недоліки у поданих ним документах;
- можливість підтвердження сплати адміністративного збору електронною копією (у тому числі скрін-копією) відповідного платіжного документа;
- звільнення від сплати адміністративного збору за державну реєстрацію благодійних організацій, громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним 
Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії;
- можливість засвідчення справжності підпису, виконаного у присутності державного реєстратора, посадової особи, на документах для державної реєстрації юридичних осіб, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком.
 
Постанова передбачає, що документи для державної реєстрації створення громадських формувань, крім громадських об’єднань, не приймаються, а розгляд раніше поданих документів зупиняється на час дії воєнного стану.
 
З повним текстом Постанови можна ознайомитись за посиланням: