Збільшити розмір шрифту

10.05.2022

Головна | Новини

Деякі особливості державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в умовах воєнного стану

Під час війни з росією, коли частина України знаходиться в окупації, а на території значної кількості регіонів проводяться бойові дії, виникає багато питань з приводу реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також питання роботи реєстрів в умовах воєнного стану.

З урахуванням ситуації у країні державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, крім державної реєстрації, що відповідно до законодавства здійснюється в автоматичному режимі, проводиться зокрема державними реєстраторами, посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів, включеними до затвердженого Міністерством юстиції переліку державних реєстраторів та посадових осіб, якими в умовах воєнного стану проводиться державна реєстрація.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 209 від 06 березня 2022 року «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану», з метою полегшення доступу заявників до адміністративних послуг, створення безбар’єрного простору в Україні державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань може проводитися на підставі документів, надісланих заявником електронною поштою або за допомогою інших засобів зв'язку в електронній формі, що створені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг та законодавства про електронні документи та електронний документообіг, або електронних копій документів у паперовій формі.

Електронні копії документів у паперовій формі приймаються за умови підписання таких копій з використанням кваліфікованого електронного підпису заявника. Державний реєстратор, посадова особа проводять перевірку такого підпису через офіційний веб-сайт центрального засвідчувального органу та завантажують результати такої перевірки до Реєстру.

Якщо надіслані вищезазначеним способом документи для державної реєстрації подані не у повному обсязі або не відповідають законодавству, вони не розглядаються, а заявнику протягом трьох робочих днів повідомляється електронною поштою або за допомогою інших засобів зв'язку про повний перелік документів, що повинні бути подані, та/або вимоги законодавства, що повинні бути дотримані.

Для зручнішої підготовки документів звертаємо увагу, що перелік кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг для отримання кваліфікованого електронного підпису можна знайти за посиланням  

httpss://czo.gov.ua/ca-registry

Наголошуємо, що вказані у публікації особливості державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань діють у період воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування.