Збільшити розмір шрифту

06.09.2022

Головна | Новини

До уваги державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації та нотаріусів!

Повномасштабна військова агресія російської федерації в Україні, що мала наслідком введення воєнного стану, виявила необхідність державного регулювання особливостей здійснення діяльності у сферах державної реєстрації.

Державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань здійснюється з урахуванням особливостей, визначених постановою Кабінетів Міністрів України від 06.03.2022 №209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі – Постанова №209).

Так, Постановою № 209 встановлено, що в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування державна реєстрація, у тому числі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, проводиться з урахуванням певних особливостей.

Наразі державна реєстрація проводиться виключно:                  

  • державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань,  що перебувають у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації, місцезнаходженням якого є адміністративно-територіальна одиниця, що не включена до затвердженого переліку адміністративно-територіальних одиниць, та відповідають вимогам, визначеним цією постановою;
  • посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів, перелік яких письмово повідомляється Міністерством юстиції технічному адміністратору Державного реєстру прав/Єдиного державного реєстру;
  • нотаріусами, включеними до затвердженого Міністерством юстиції переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна (далі - перелік нотаріусів).

Варто звернути увагу, що нотаріусам, включеним до переліку нотаріусів із застереженням про заборону нотаріального посвідчення договорів щодо відчуження корпоративних прав, забороняється проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

 Доречно звернути окрему увагу на особливості в сфері державної реєстрації  юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, висвітлених у Постанові № 209, а саме на особливість пов’язану з надсиланням документів за результатами проведених реєстраційних дій.

Так, пунктом 10-3 Постанови № 209 передбачено, що документи для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за результатом проведеної реєстрації у випадках, визначених законом, надсилаються суб’єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи відповідно до закону, протягом двох місяців з дня припинення або скасування воєнного стану.

Державні реєстратори, посадові особи та/або нотаріуси, що проводили державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу - підприємця чи громадського формування у зв’язку із зміною їх місцезнаходження, що має наслідком пересилання реєстраційної справи, у день проведення такої реєстрації за допомогою програмного забезпечення Єдиного державного реєстру одночасно знімають її з обліку у попереднього суб’єкта державної реєстрації, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, та беруть її на облік у відповідного нового суб’єкта.

Таким чином, Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) нагадує державним реєстраторам суб’єктів державної реєстрації та  нотаріусам про те, що документи за результатами проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які проводились до введення воєнного стану та у період його дії, та мають наслідком  необхідність направлення реєстраційних справ в паперовій формі до відповідних суб’єктів зберігання, не надсилаються останнім до скасування або припинення дії воєнного стану на території України.