Збільшити розмір шрифту

19.10.2022

Головна | Новини

Механізм відновлення втрачених документів для внутрішньо переміщених осіб

Внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Люди зі статусом ВПО це не біженці. Біженцями або ж шукачами притулку називають тих, хто виїхав з країни, а статус ВПО надається тим, хто залишився. Завдяки йому, люди можуть отримати допомогу від держави, а держава, в свою чергу, зможе більш якісно розподіляти між ними ресурси.

З метою забезпечення захисту прав внутрішньо переміщених осіб щодо отримання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану мова піде про механізм відновлення втрачених документів для внутрішньо переміщених осіб.

Отже, органи державної реєстрації актів цивільного стану на підтвердження проведеної державної реєстрації актів цивільного стану видають відповідні свідоцтва та витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану»,  «Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні», затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, зареєстрованих в Міністерства юстиції України 18.10.2000 за № 719/4940, передбачено повторну видачу відділами державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичними представництвами і консульськими установами свідоцтв у випадках, коли   оригінал свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено, а також у разі внесення змін до актового запису чи його поновлення.

Повторна видача документів про державну реєстрацію актів цивільного стану видається будь-яким відділом за зверненням заявника. Наголошуємо, що незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника.

Повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також видача витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян здійснюються відділами державної реєстрації актів цивільного стану при підтвердженні права особи на отримання даних документів та, в окремих випадках, родинних відносин між заявником та особою, щодо якої складено актовий запис цивільного стану.

Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану здійснюється за заявою особи, щодо якої складено запис, батьків, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, представника закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина, органу опіки та піклування. Свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану видається представникам зазначених установ за довіреністю установи та при пред'явленні документів, що посвідчують їх особу.

Свідоцтва про народження дітей повторно видаються їх батькам і усиновителям незалежно від віку дитини.

Свідоцтво про смерть повторно видається другому з подружжя, а також дітям, у тому числі й усиновленим, та їх законним представникам, близьким родичам померлого (братам і сестрам, онукам, діду і бабі як з боку батька, так і з боку матері), особі, яка є спадкоємцем за законом або заповітом, представникові органу опіки та піклування у разі виконання ним повноважень з опіки та піклування стосовно осіб, які мають право на отримання такого свідоцтва.

Особі, позбавленій батьківських прав, свідоцтва про народження дітей повторно не видаються.

Після припинення шлюбу внаслідок його розірвання свідоцтва про шлюб повторно не видаються. У таких випадках на письмове прохання заявників відділ державної реєстрації актів цивільного стану видає витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища.

Одночасно свідоцтва можуть повторно видаватись представнику особи, яка має право на повторне отримання свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану, у разі подання довіреності, посвідченої відповідно до Закону України "Про нотаріат", або документа, що посвідчує повноваження такого представника, відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність". Під час пред’явлення адвокатом ордера до нього обов’язково додається копія договору про надання правової допомоги, засвідчена у встановленому законодавством порядку.

Свідоцтво про державну реєстрацію акта цивільного стану повторно видається за наявності паспорта (паспортного документа) заявника.

Для ідентифікації на території України громадян України, у яких втрачені або знищені документи, що посвідчують особу, можливо використовувати е-паспорт та е-паспорт для виїзду за кордон.

Декретом Кабінету Міністрів України від 30.04.1993 № 43-93 «Про державне мито» передбачено сплату державного мита за повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану - 0,03 неоподаткованого мінімуму доходів громадян (0,51 грн.).

Також відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2007    № 1064 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян» довідки, видача яких здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану, складаються у формі витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Право на отримання витягу з Реєстру стосовно відомостей про себе та про своїх родичів має фізична особа по досягненні 16-річного віку за умови пред’явлення паспорта або паспортного документа і документів, що підтверджують родинні стосунки між заявником та особою, щодо якої складено актовий запис.

Витяг з Реєстру про реєстрацію народження дитини може видаватися її батькам та усиновлювачам (незалежно від віку дитини), а також опікунам, піклувальникам, адміністрації закладу охорони здоров’я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина. У цьому разі зазначений витяг видається представникові відповідного закладу за умови пред’явлення ним довіреності, паспорта або паспортного документа.

Батькові, матері, усиновлювачеві дитини, які позбавлені батьківських прав, витяг про реєстрацію народження дитини не видається.

Витяг з Реєстру про реєстрацію смерті видається другому з подружжя, а також батькам, сестрам, онукам, дідові, бабі та іншим родичам померлої особи при наявності документів, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки; спадкоємцям померлої особи, якщо родинні стосунки та /або право на спадкування підтверджується документально; особі, що згідно з договором особистого страхування життя, укладеним у фінансовій установі, утвореній відповідно до Закону України «Про страхування», є вигодонабувачем при пред’явленні договору; особі, що згідно із спадковим договором є вигодонабувачем, за умови пред’явлення договору.

Витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про проведену державну реєстрації акту цивільного стану видаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі письмової заяви фізичної особи.

До заяви додається документ про внесення плати за видачу витягу з Реєстру, яка становить 73 гривні.

На безоплатне отримання витягу з Реєстру мають право наступні особи, що:

- проживають за кордоном, стосовно яких державна реєстрація актів цивільного стану проведена відповідними органами державної реєстрації актів цивільного стану України, при надісланні їм витягу до компетентних органів іноземних держав для подальшого вручення;

- звернулися за видачею витягу про те, що реєстрація народження проведена відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;

- особи, що звернулися за видачею витягу з Реєстру для отримання допомоги у зв’язку з народженням дитини, а також для отримання допомоги на поховання.

Звертаємо Вашу увагу, що повторну видачу свідоцтв та отримання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян відтепер можна замовити на порталі «Дія».