Збільшити розмір шрифту

19.10.2023

Головна | Новини

Результати виконання завдань державним службовцем

Щорічне оцінювання державних службовців відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2017 № 640 «Про затвердження Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців» (із змінами) (далі – Порядок № 640) проходить у три етапи, а саме:

1. визначення завдань і ключових показників,

2. проведення оціночної співбесіди для визначення результатів виконання завдань,

3. затвердження висновку.

Оскільки визначення завдань і ключових показників на поточний рік здійснюється в січні - липні, то сьогодні більш детально розглянемо другий та третій етапи: проведення оціночної співбесіди для визначення результатів виконання завдань та затвердження висновку.

Для визначення результатів виконання завдань суб’єкт призначення видає наказ/розпорядження, в якому зазначає: список державних службовців, строк визначення результатів виконання завдань, доручення, необхідні для організації проведення оціночної співбесіди.

Цей акт спонукає держслужбовця до заповнення форми «Результати виконання завдань державним службовцем, який займає посаду державної служби категорії «Б» або «В» (додаток 9 до Порядку № 640) щодо відомостей про себе та займаної посади, опису досягнутих результатів у розрізі кожного визначеного завдання та строку його фактичного виконання. Заповнену електронну форму держслужбовець передає безпосередньому керівникові. Окрім форми держслужбовець може підготувати письмовий звіт у довільній формі.

Після чого розпочинається другий етап оцінювання, а саме — проведення оціночної співбесіди з держслужбовцем по завданням, які він виконував протягом року.

За кожним завданням (з урахуванням досягнення ключових показників) керівники виставляють бали. Виведений середній бал, а також дотримання держслужбовцем протягом року загальних правил етичної поведінки та вимог законодавства у сфері запобігання корупції є підставою для керівника оцінити службову діяльність держслужбовця.

У разі тимчасової відсутності держслужбовця або його повторної неявки на оціночну співбесіду, її керівники не проводять, а самостійно без держслужбовця його оцінюють.

Безпосередній керівник держслужбовця спільно з керівником самостійного структурного підрозділу проводять оціночну співбесіду за графіком у жовтні-грудні. Оцінюють держслужбовця за період з 1 січня поточного року або з дати визначення завдань і ключових показників до дати прийняття наказу/розпорядження про визначення результатів виконання завдань.

Після цього, безпосередній керівник держслужбовця заповнює форму «Результати виконання завдань державним службовцем, який займає посаду державної служби категорії «Б» або «В» (додаток 9 до Порядку № 640) у частині виставлення балів, визначення оцінки та їх обґрунтування. З нею обов’язково ознайомлює держслужбовця, після чого передає її службі управління персоналом.

Якщо форму заповнювали без проведення оціночної співбесіди, її передають службі управління персоналом без підпису держслужбовця. Після виходу на роботу у нього є п’ять робочих днів на ознайомлення з результатами оцінювання.

Служба управління персоналом узагальнює результати виконання завдань держслужбовцями та переходить до третього етапу оцінювання – підготовка Висновку щодо оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В» (додаток 6 до Порядку № 640), в якому відображається отримана оцінка (негативна, позитивна або відмінна). Висновок затверджує наказом/розпорядженням суб’єкт призначення, після чого з ним ознайомлюють держслужбовця.

Якщо після оціночної співбесіди чи без її проведення безпосередній керівник виставив держслужбовцю негативну оцінку, служба управління персоналом інформує про це суб’єкта призначення та передає йому щодо цього держслужбовця завдання і ключові показники, письмовий звіт (у разі наявності), заповнену форму щодо результатів виконання завдань держслужбовцем, зауваження держслужбовця щодо оцінювання результатів його службової діяльності (у разі наявності). Суб’єкт призначення вивчаючи матеріали може заслухати пояснення держслужбовця/його безпосереднього керівника. Якщо оцінка необґрунтована, про це він зазначає у формі «Результати виконання завдань державним службовцем, який займає посаду державної служби категорії «Б» або «В» (додаток 9 до Порядку № 640).

Затверджений висновок з відмінною оцінкою є підставою для преміювання держслужбовця згідно з частиною 9 статті 44, частиною 3 статті 50 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі – Закон № 889), пунктом 17 Порядку № 640.

Наслідком затвердження висновку з негативною оцінкою є відтермінування на шість місяців присвоєння чергового рангу держслужбовцю згідно з частиною 6 статті 39 Закону № 889, а також є підставою для припинення державної служби за ініціативою суб’єкта призначення за пунктом 3 частини 1 статті 87 Закону № 889. Затверджений висновок з негативною оцінкою держслужбовець може оскаржити. Процедура оскарження визначена у статті 11 Закону № 889, пунктах 47-49 Порядку № 640.

Отже, від максимальної точності визначення ключових показників і завдань будуть залежати і результати оцінювання. Зазначимо, що метою оцінювання є визначення якості виконання державним службовцем поставлених завдань, а також прийняття рішення щодо його преміювання, планування службової кар’єри. Тож бажаємо усім державним службовцям успішно пройти оцінювання та можливість у подальшому просуватися по службі.