Збільшити розмір шрифту

22.11.2023

Головна | Новини

Помилки при оформленні документів для проведення спеціальної перевірки

Уже місяць як набрав чинності Закон України № 3384-ІХ "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", яким відновлено проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком.

Орган, на посаду в якому претендує особа, надсилає до відповідних державних органів, до компетенції яких належить питання проведення спеціальної перевірки, або до їхніх територіальних органів (за наявності) запит про перевірку відомостей щодо претендента на посаду за формою згідно з додатком 2 до Порядку проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 171, до якого додаються копії письмової згоди кандидата на проведення спеціальної перевірки, паспорта та автобіографії.

 

Тож ми вже можемо виокремити найбільш типові помилки, що допускаються при оформленні документів для проведення спеціальної перевірки:

— запити на проведення спеціальної перевірки надсилаються на старих бланках, 

— запити підписані неналежними особами,

— додається оригінал автобіографії претендента, заповнений власноруч,

— копії згоди на проведення спеціальної перевірки та паспорту засвідчено неналежним чином.

 

1 Запит підписує керівник органу, на посаду в якому претендує особа, а в разі його відсутності - особа, яка виконує обов’язки керівника, або один з його заступників відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

2 Згідно з Порядком для проведення спеціальної перевірки претендент на посаду подає до відповідного державного органу, органу місцевого самоврядування, зокрема, автобіографію на дату надання згоди на проведення спеціальної перевірки, яка створена в електронній формі, роздрукована та підписана власноруч.

 

Згідно пунктів 70-72 Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55, під час формування особових справ працівників установа може виготовляти копії документів, виданих іншими установами (копії дипломів, свідоцтв про одержання освіти тощо). 

Відмітка «Копія» проставляється у верхньому правому кутку першої сторінки паперового документа. Напис про засвідчення паперової копії документа у паперовій формі складається із слів «Згідно з оригіналом», найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, власного імені та прізвища, дати засвідчення копії та проставляється нижче реквізиту документа «Підпис». Напис про засвідчення паперової копії скріплюється печаткою із зазначенням на ній найменування відповідної установи (без зображення герба) або печаткою структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) установи.

 

Отже, щоб документи для проведення спеціальної перевірки не повертались для доопрацювання необхідно дотримуватись правил:

— запит про перевірку повинен відповідати формі згідно додатку 2 Постанови 171 в редакції постанови КМУ від 27.08.2022 № 959 та бути підписаним керівником органу або особою, яка виконує обов’язки керівника, або одним з його заступників;

— автобіографія створюється в електронній формі, роздруковується, підписується власноруч та з неї робиться копія;

— всі копії документів повинні бути засвідчені належним чином як зазначено вище. 

 

Звертаємо також увагу на те, що запити на проведення спеціальної перевірки надсилаються до Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), оскільки Південно-Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) реорганізовано шляхом приєднання до Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).

З повним текстом Порядку проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 171  можливо  ознайомитися за покликанням:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/171-2015-%D0%BF#Text