Збільшити розмір шрифту

01.02.2024

Головна | Новини

Вимоги до робочого місця приватного нотаріуса

З метою покращення якості обслуговування населення, вільного доступу до приміщення, що є робочим місцем приватного нотаріуса (контори), неухильного забезпечення дотримання нотаріальної таємниці при вчиненні нотаріальних дій, суворої схоронності нотаріальних документів, печатки та штампів приватного нотаріуса, спеціальних бланків нотаріальних документів  та архіву нотаріуса наказом Міністерства юстиції України від 23.03.2011 № 888/5 затверджено Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності (далі – Положення), яким встановлено єдиний підхід до організації нотаріальної діяльності.

Приміщення, у якому нотаріус має намір здійснювати нотаріальну діяльність має відповідати вимогам статті 25 Закону України «Про нотаріат» - (далі - Закон) та Положення, зокрема:

- знаходитись у межах нотаріального округу, в якому приватний нотаріус здійснює нотаріальну діяльність;

- забезпечувати дотримання нотаріальної таємниці;

- давати можливість кожному приватному нотаріусу, який здійснює нотаріальну діяльність, одночасно та незалежно від іншого приватного нотаріуса здійснювати нотаріальну діяльність;

- бути захищеним від несанкціонованого проникнення;

- бути забезпеченим сейфом для зберігання печаток, штампів, металевою шафою для зберігання архіву нотаріуса;

- бути пристосованим для роботи технічного персоналу з документами у відокремленій від нотаріуса кімнаті.

Кількість кімнат у приміщенні, де знаходиться робоче місце (контора) приватного нотаріуса, не може бути меншою, ніж кількість приватних нотаріусів, які здійснюють нотаріальну діяльність у його межах.

До початку нотаріальної діяльності особи, яка має намір зареєструвати приватну нотаріальну діяльність, а також у разі зміни адреси розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса відповідним територіальним органом Міністерства юстиції протягом 15 днів з моменту отримання заяви на перевірку робочого місця (контори) проводиться перевірка відповідності приміщення встановленим Законом умовам.

За результатами перевірки складається акт про сертифікацію робочого місця, що містить відомості про приміщення, у якому приватний нотаріус організовує (планує організувати) роботу з обслуговування учасників правовідносин (відвідувачів), та висновок уповноваженої особи територіального органу Міністерства юстиції, яка проводила сертифікацію, у двох примірниках,  один з яких у день проведення перевірки видається заявнику.

У висновку зазначається про відповідність (невідповідність) робочого місця (контори) приватного нотаріуса умовам, визначеним статтею 25 Закону та Положення.

У разі якщо приміщення не відповідає вищезазначеним умовам, складається акт про відмову у сертифікації відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса, що має містити обґрунтований висновок про невідповідність робочого місця (контори) приватного нотаріуса умовам, встановленим статтею 25 Закону та Положення.

Якщо приватний нотаріус не згоден з висновком акта про відмову у сертифікації відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса, він має право звернутись до суду.

Приватний нотаріус може здійснювати нотаріальну діяльність за рішенням суду, що набрало законної сили, яким визнано незаконним акт про відмову у сертифікації відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса.

Повний текст Положення за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0406-11#o20