Збільшити розмір шрифту

04.10.2024

Головна | Новини

Оцінювання результатів службової діяльності державних службовців

Не секрет, що з великою силою приходить велика відповідальність. Це правило стосується і держслужбовців, адже від їх компетентності залежить робота державного апарату. Щоб забезпечити об’єктивність їх роботи, процедура оцінювання плодів їх праці є чітко регламентованою. 

Частиною 1 статті 44 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу» (далі – Закон № 889) передбачено, що результати службової діяльності державних службовців щороку підлягають оцінюванню для визначення якості виконання поставлених завдань, а також з метою ухвалення рішення щодо преміювання та планування їхньої кар’єри. 

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 затверджено Порядок проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців (далі – оцінювання), який визначає процедуру проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців.

      Оцінювання ведеться з дотриманням принципів об’єктивності, достовірності, доступності та прозорості, взаємодії та поваги до гідності державного службовця.

Учасниками оцінювання є: державний службовець, безпосередній керівник державного службовця, керівник самостійного структурного підрозділу (у разі наявності), суб’єкт призначення та служба управління персоналом.

Оцінювання провадиться на підставі ключових показників, визначених з урахуванням посадових обов’язків державного службовця, а також дотримання ним загальних правил етичної поведінки та вимог законодавства у сфері запобігання корупції.

Оцінювання проводиться поетапно: спочатку визначаються  завдання і ключові показники, з’ясовуються результати виконання завдань і на заключному етапі затверджується висновок.

Визначення результатів виконання завдань та затвердження висновку не виконуються, якщо період між визначенням завдань і ключових показників та прийняттям наказу про визначення результатів виконання завдань становить менше трьох місяців, а також якщо на дату прийняття такого наказу  державний службовець: тимчасово відсутній на службі протягом семи місяців поспіль; перебуває у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, без збереження заробітної плати відповідно до пункту 3 частини 1 статті 25 Закону України “Про відпустки”; відсутній на службі у зв’язку з призовом на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийняттям на військову службу за контрактом; відсутній на службі у зв’язку з проходженням спеціальної підготовки кандидатами на посаду судді; відсутній на службі у зв’язку з призупиненням дії трудового договору; відсторонений від виконання посадових обов’язків. 

Обговорення та співбесіди з учасниками оцінювання, передбачені на відповідних етапах оцінювання, можуть проводитися за фізичної присутності учасників або дистанційно шляхом застосування технічних засобів. 

Оціночна співбесіда ведеться на основі усних пояснень державного службовця, про виконання завдань і ключових показників та його письмового звіту (у разі його подання державним службовцем).

Під час оціночної співбесіди також розглядаються пропозиції щодо завдань і ключових показників на наступний період та визначаються потреби в професійному навчанні.

Відповідно до частини 5 статті 44 Закону № 889, за результатами оцінювання службової діяльності державного службовця виставляється негативна, позитивна або відмінна оцінка з її обґрунтуванням.

Висновок щодо оцінювання результатів службової діяльності державних службовців затверджується наказом суб’єкта призначення.

У разі отримання державним службовцем негативної оцінки, відповідний висновок може бути оскаржений державним службовцем відповідно до статті 11 Закону України “Про державну службу”.