Збільшити розмір шрифту

31.10.2024

Головна | Новини

Як українцям отримати послуги у сфері ДРАЦС за кордоном?

Війна змусила мільйони українців залишити свої домівки, шукаючи безпеки за кордоном. І хоча географія життя змінилася, потреба у збереженні важливих моментів життя залишилася незмінною. Саме тому постанова Кабінету Міністрів України «Про забезпечення здійснення закордонними дипломатичними установами України повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану в умовах воєнного стану» від 24 січня 2023 року № 66 (далі – Постанова) стала важливим кроком для забезпечення прав українців у нових реаліях та незалежно від місця проживання або перебування. Розглянемо, найактуальніші питання для українців щодо реєстрації важливих життєвих подій за кордоном.
 
Що змінила Постанова?
Раніше консули реєстрували шлюби та інші акти лише між особами, які постійно проживали за кордоном. Тепер ця обмеженість скасована:
- Послуги державної реєстрації актів цивільного стану (далі – ДРАЦС) доступні для всіх громадян України, незалежно від того, чи мають вони законне проживання за кордоном.
- Консульства також надають можливість зареєструвати зміну імені або розірвання шлюбу для громадян без прив’язки до місця постійного проживання.
 
Де саме можна скористатися послугами ДРАЦС?
Важливо зазначити, що закордонними дипломатичними установами (далі - ЗДУ), що забезпечують діяльність у сфері ДРАЦС відповідно до постанови КМУ № 66 від 24.01.2023, Міністерством закордонних справ України визначені:
1. Грузія: Посольство України в Грузії.
2. Казахстан: Посольство України в Республіці Казахстан.
3. Польща: Посольство України та консульства в Кракові, Вроцлаві, Гданську й Любліні.
4. Німеччина: Посольство України та консульства в Дюссельдорфі, Гамбурзі, Франкфурті-на-Майні, Мюнхені.
5. Туреччина: Посольство України та консульства в Стамбулі й Анталії.
 
Як підготуватися до візиту?
Перед зверненням до консульства рекомендується:
-Зв'язатися з установою, щоб уточнити графік роботи та записатися на прийом.
- Дізнатися про перелік документів та вимоги до них.
- Переконатися, що всі документи іноземною мовою мають переклад на українську, завірений належним чином.
 
Які документи потрібні?
Для реєстрації АЦС у консульстві необхідно:
1. Заява (формується реєстратором, заявник лише підписує її).
2. Документи, які підтверджують подію (шлюб, розірвання шлюбу тощо).
3. Паспорт заявника.
4. Оплата мита (у випадках, визначених законодавством).
 
Як відбувається реєстрація?
ЗДУ проводить державну реєстрацію АЦС шляхом складання актового запису цивільного стану в електронному вигляді у Реєстрі та на паперових носіях в присутності заявника. ЗДУ ознайомлює заявника з даними, унесеними до актового запису цивільного стану. Після цього актовий запис засвідчується підписами керівника установи та посадової особи, яка провела державну реєстрацію АЦС, і скріплюється печаткою.
На підставі складеного актового запису цивільного стану заявник отримує свідоцтво про державну реєстрацію.